Iako ”Kadett” kao brend postoji još od 1936.
godine ja ću se u ovom tekstu pozabaviti četvrtom generacijom ovog modela. Što
baš taj? Pa, eto, nekako mi ostao u sećanju zbog svog karakterističnog
”ćoškastog” izgleda zbog kojeg je i dobio nadimak na ovim prostorima ”Kockica”
a i zbog priče mog drugara iz školskih vremena o kadetu ”kockici” sa
automatskim menjačem. Ma, po njegovoj priči to je auto za sva vremena. Da li
je brat od strica, tetke, ”muške tetke” imao ovaj model pa se lik oduševio njime. Uglavnom, priča o samom
automobilu mi je ostala duboko urezana u pamćenje.
Za razliku od svojih
prethodnika ovaj model je doneo neke novine. Poprečno postavljen motor i pogon
na prednjim točkovima, bio je Opel-ov novi koncept. Inače, OHC benzinski motori
su u prvim proizvodnim godinama imali čest problem sa oštećenjem bregaste
osovine usled pregrejavanja motora. Možda je i zbog toga proizvodnja ovog
modela bila kratkog daha, svega 5 godina.
Pomenuo sam njegov
“ćoškast” izgled. Kod današnjih automobila
skoro se ne može naći niti jedna oštra ivica na vozilu, dok je kod Kadett-a D
sve upravo suprotno, i moram priznati da mi uopšte nije smetao njegov “vizuelni
identitet”. Čak, naprotiv, baš mu je
dobro stajao taj izgled, to ga je činilo originalnim, to je bio znak
raspoznavanja, nešto po čemu je ostao upamćen.
Proizvodnja
Opel Kadett D predstavljen je u avgustu 1979. i
proizvodio se do 1984. godine. To je bio automobil niže srednje klase u hečbek
i karavan varijanti sa troja ili petoro vrata. Meni
se lično više dopada sa troja vrata, izgleda mi nekako kompaktnije. Osim u
Nemačkoj, sklapan je i u Belgiji, Britaniji, Južnoj Africi kao i kod nas u
Kikindi - IDA.
Tehničke karakteristike i dimenzije
Motor: 1196
– 1796 cm3 (4-taktni sa 4 cilindra u liniji)
Snaga: 50 –
115 KS
Transmisija: 4 i 5-stepeni
manuelni i 3-stepeni automatski menjač
Dužina:
3.998 mm (4.207 mm karavan)
Širina:
1.636 mm
Visina:
1.400 mm
Izvor:
Wikipedia, moj mali mozak
No comments:
Post a Comment