Opel Kadett D – Kocka, kocka, kockica...

Iako ”Kadett” kao brend postoji još od 1936. godine ja ću se u ovom tekstu pozabaviti četvrtom generacijom ovog modela. Što baš taj? Pa, eto, nekako mi ostao u sećanju zbog svog karakterističnog ”ćoškastog” izgleda zbog kojeg je i dobio nadimak na ovim prostorima ”Kockica” a i zbog priče mog drugara iz školskih vremena o kadetu ”kockici” sa automatskim menjačem. Ma, po njegovoj priči to je auto za sva vremena. Da li je brat od strica, tetke, ”muške tetke” imao ovaj model pa se lik oduševio njime. Uglavnom, priča o samom automobilu mi je ostala duboko urezana u pamćenje.

 Za razliku od svojih prethodnika ovaj model je doneo neke novine. Poprečno postavljen motor i pogon na prednjim točkovima, bio je Opel-ov novi koncept. Inače, OHC benzinski motori su u prvim proizvodnim godinama imali čest problem sa oštećenjem bregaste osovine usled pregrejavanja motora. Možda je i zbog toga proizvodnja ovog modela bila kratkog daha, svega 5 godina.

Pomenuo sam njegov “ćoškast” izgled. Kod današnjih automobila skoro se ne može naći niti jedna oštra ivica na vozilu, dok je kod Kadett-a D sve upravo suprotno, i moram priznati da mi uopšte nije smetao njegov “vizuelni identitet”. Čak, naprotiv, baš mu je dobro stajao taj izgled, to ga je činilo originalnim, to je bio znak raspoznavanja, nešto po čemu je ostao upamćen.


Proizvodnja 

Opel Kadett D predstavljen je u avgustu 1979. i proizvodio se do 1984. godine. To je bio automobil niže srednje klase u hečbek i karavan varijanti sa troja ili petoro vrata. Meni se lično više dopada sa troja vrata, izgleda mi nekako kompaktnije. Osim u Nemačkoj, sklapan je i u Belgiji, Britaniji, Južnoj Africi kao i kod nas u Kikindi - IDA.

Tehničke karakteristike i dimenzije 

Motor: 1196 – 1796 cm3 (4-taktni sa 4 cilindra u liniji)
Snaga: 50 – 115 KS
Transmisija: 4 i 5-stepeni manuelni i 3-stepeni automatski menjač

Dužina: 3.998 mm (4.207 mm karavan)
Širina: 1.636 mm
Visina: 1.400 mm

Izvor: Wikipedia, moj mali mozak

No comments:

Post a Comment