S obzirom da sam pisao o Kadett-u D moram koju
reč da izdvojim i za njegovog naslednika, ne toliko zbog njegovih tehničkih
karakteristika već zbog razlike u dizajnu između ova dva modela. Odlika dizajna
Kadetta D bio je oštra ivica, kockasta forma dok kod njegovog naslednika
potpuno suprotno – aerodinamičnost, zaobljene linije i oblik kapi vode.
Moram priznati da mi se ta politika dopada iz
prostog razloga što daje rezultate. Niko ne može da kaže da
se ne seća “Kockice” ili “Suze”, dakle politika je uspela.
Proizvodnja
Opel Kadett E se pojavio 1984. godine. Izuzetna
aerodinamičnost i dizajn su mu 1985. doneli titulu automobila godine na sajmu u
Ženevi. Proizvodio se u više oblika i paketa
opreme, i to kao: model sa troja i petora vrata, limuzina sa četvoro
vrata i karavan. Kabriolet se pojavio 1987. za čiji dizajn je zaslužan čuveni italijanski
studio Bertone iz Torina (opet Italijani, ko drugi).
Manuelni menjači su bili
sa četiri i pet stepeni prenosa, ali je peti stepen bio ekonomik, tj.
maksimalna brzina se dostizala u četvrtom stepenu prenosa, a peta je služila
samo za održavanje iste i smanjenja potrošnje goriva. Sportski modeli GT i GSI
su imali normalne petostepene menjače.
Proizvodio se, osim u
Nemačkoj, i u Velikoj Britaniji, Brazilu, Južnoj Africi, kao i u Kikindi – IDA
Opel. “Suza” se proizvodila do
1991. godine i za tih sedam godina prodat je u respektabilnih 7,2 miliona
primeraka.
Tehničke karakteristike i dimenzije
Motor: 1196
– 1998 cm3 (4-taktni sa 4 cilindra u liniji), 1598 cm3 dizel
Snaga: 50 –
156 KS
Transmisija: 4 i
5-stepeni manuelni
Dužina:
4.256 mm
Širina:
1.662 mm
Visina:
1.393 mm
Izvor:
Wikipedia, moj mali mozak
No comments:
Post a Comment