NSU Prinz 1000 – Aristokrata sportskog srca


Iako je Princ prestao da se proizvodi pre nego što sam se ja rodio, definitivno je ostavio neizbrisiv trag u mom sećanju kao i u automobilskoj industriji uopšte. 

Ozbiljan automobil, miks aristokratskog držanja i naglašene sportske note, budio je želju u čoveku da ga nagazi “do daske”. Barem na mene je imao takav uticaj. I, zaista, ovo je bio izuzetno zahvalan automobil. Najčešće su ga vozili kao sportski auto, ali ste ga, takođe, mogli voziti i kao ekonomičan, porodični auto sa istim zadovoljstvom. Kojim god stilom da ga vozite on se neće buniti.


Karakterisao ga je veoma živahan motor visoke pouzdanosti smešten pozadi, startnost daleko bolja od konkurencije, ali i ozbiljna nestabilnost na drumu zbog laganog prednjeg dela automobila. Ta nestabilnost rešavana je tako što je u prtljažnik stavljan dodatni teret.

Zbog sportskog duha koji je nosio u sebi vlasnici ovog modela su vrlo često ostavljali podignut zadnji kraj (haubu), stavljali nisko-profilne gume (one debele) i sportske felne da bi izgledao još “mišićavije” i sportskije.




Proizvodnja
Fabrika NSU je bila smeštena u nemačkom gradiću Nekarsulmu, severno od Štutgarta, u saveznoj državi Baden-Virtenberg. Uzgred budi rečeno, NSU je skraćenica od Neckarsulm.
NSU Prinz 1000 predstavljen je na sajmu automobila u Frankfurtu 1963. godine. Tom prilikom je predstavljena i sportska varijanta NSU 1000 TT. Naziv Prinz izbrisan je 1967. godine pa su modeli nosili jednostavno ime, poput, NSU 1000 ili NSU 1200.  Proizvodio se i u bivšoj Jugi, tačnije, u Sarajevu u fabrici Pretis poznatoj po Pretis loncima, kao i u Argentini i Egiptu.
Kad je VW preuzeo NSU 1969. godine, spojio ga je sa tadašnjim Auto Unoin AG-om, (današnji Audi) i polako ali sigurno gasio NSU kao firmu.

Motor i Dimenzije 

Motor: 996 – 1177 cm3
Dužina: 3.760 mm (3.793 mm TT)
Visina: 1.364 mm
Širina: 1.490 mm




Izvor: Wikipedia, mali mozak

No comments:

Post a Comment